Hoe chronische stress te bestrijden

vrouw doet pijn oor, horen verlies concept - chronical stress stockfoto's en -beelden

Dit artikel is bedoeld als een nuttige gids om u te helpen chronische stress te bestrijden door ongezonde manieren om ermee om te gaan te veranderen. Een paar van de suggesties zijn:

Als u echter niet in staat bent om met uw stress om te gaan door middel van de gids voor gezond leven, of als uw geval bijzonder ernstig is, kunt u overwegen een gekwalificeerde gezondheidsdeskundige te raadplegen. Gekwalificeerde artsen zijn ook in staat om gevallen te behandelen waar ze niet per se kennis van hebben, maar verwijzen patiënten door naar gekwalificeerde gezondheidswerkers met kennis en ervaring.

Bewegen is erg belangrijk om stress tegen te gaan. Het helpt je om ondanks de pijn in je gewrichten in beweging te blijven. Hoe slecht je vorm ook is, je moet verhuizen. Het helpt om je botten flexibel te houden, zodat zwakke punten worden verzwakt door de juiste oefening. Het helpt ook om je warm te houden. Houd er echter rekening mee dat rigoureuze oefeningen uiteindelijk onnodige stress op uw lichaam zullen veroorzaken.

Bijna iedereen van ons ervaart op een bepaald moment een zenuwinzinking en dit gebeurt meestal wanneer we ons in stressvolle situaties bevinden. Weten hoe u uw nerveuze energie onder controle kunt houden, is de sleutel tot het wegwerken van uw bijnieruitputting. Het lichaam zal vaak veel opofferen om je kalm te houden, dus het zal wat energiereserves loslaten om je in balans en rennend te houden.

Eet gezond voedsel – Verminder vet voedsel en verminder uw inname van suiker. Het lichaam heeft suiker nodig om ons van brandstof te voorzien, maar te veel suiker binnenkrijgen zal een ander probleem veroorzaken; stress zal het gevolg zijn. Eet complexe koolhydraten zoals pasta, brood en ontbijtgranen om te voorkomen dat je moe wordt en je niet zwak voelt.

Verminder cafeïne – Elimineer koffie, frisdrank en andere dranken die cafeïne bevatten. Hetzelfde geldt voor sigaretten, chocolade, chocoladerepen en alle andere cafeïnerijke producten. Dergelijke producten zullen je een snelle energiestoot geven, maar het zal niet lang duren.

Oefening dagelijks – Het hoeft geen zestig minuten te zijn, zweetdruppels, hartslagpompen, aerobe oefeningen. Het punt is dat een langdurige oefening, die een inspannend proces kan zijn, een goede manier is om snel te beginnen met het terugwinnen van je bijnieruitputting. Begin met een stevige wandeling door uw buurt, verhoog geleidelijk tot een stevig tempo en ga dan joggen. Doe dit twintig minuten en ga dan weer joggen en loop dan weer stevig door. Herhaal dit proces herhaaldelijk om het lichaam van de stress af te houden. Als je jezelf niet kunt uitputten tijdens het sporten, probeer dan een intervaltrainingstechniek. Hierdoor kun je jezelf een beetje verder pushen dan je normale cardioroutine. Het concept is om een ​​doel te kiezen en naar dat doel toe te werken. Wanneer u uw doel heeft bereikt, verlaagt u uw trainingsintensiteitsniveau weer tot uw vertrouwde niveau.

Het is heel gemakkelijk om jezelf te verwonden. Als je je doel op de 60e dag niet hebt bereikt, is het gemakkelijk om van het pad af te gaan en je lichaam te verwaarlozen. We moeten onthouden dat ons lichaam een ​​machine is, net als alle andere machines, dus het kan veel misbruik vergen voordat het kapot gaat. Besteed aandacht aan uw lichaam om te zien of u de gezondheidsvoordelen bereikt die u verwacht. Als uw bijnieren het niet aankunnen, moeten we iets anders doen en moet u op zoek gaan naar de redenen waarom u het niet aankan.

Many people do not know what adrenal fatigue is. It is a lesser known medical condition that most doctors are not aware of. However, it has been recognized for many years. It is just as debilitating as being completely broke down. People that are developing this condition usually have all the usual symptoms as a result: exhaustion, sleep problems, extreme fatigue, lack of motivation and so on. Often these people will try to rely on caffeine and/or energy drinks to help them cope. Many will say that their energy levels have been depleted for more than six weeks and many of their symptoms have been persisting for more than three days.

Niet iedereen zal al deze symptomen ervaren. Nogmaals, dit is net als bij andere ziekten. Als u een van de bovengenoemde symptomen heeft, ga dan naar uw arts. Hij of zij zal in staat zijn om de juiste tests uit te voeren en u de juiste medicatie te geven. Je leven zal gemakkelijker zijn.